1.Chì ghjè l'OA (osteoartrite)?
Sfondate:
L'artrosi (OA) hè una malatia chì affetta l'articulazioni sinoviali causendu degenerazione è distruzzione di a cartilagine ialina. Finu à oghje, ùn esiste micca trattamentu curativu per l'OA. L'ubbiettivi principali di a terapia di l'OA sò di alleviare u dolore, mantene o migliurà u statu funzionale è minimizà a deformità. A stimulazione elettrica transcutanea di i nervi (TENS) hè una modalità non invasiva chì hè cumunemente aduprata in fisioterapia per cuntrullà u dolore acutu è crònicu derivante da parechje cundizioni. Un certu numeru di studii chì valutanu l'efficacia di TENS in OA sò stati publicati.
L'osteoartrite (OA) hè una malatia basata annantu à cambiamenti degenerativi. Affetta soprattuttu e persone di mezza età è anziane, è i so sintomi sò dolore à u ghjinochju rossu è gonfiu, dolore in sù è in giù per e scale, dolore à u ghjinochju è discomfort quandu si hè seduti è si cammina. Ci saranu ancu pazienti cù gonfiore, rimbalzi, effusione, ecc., se ùn hè micca trattata in tempu, causerà deformità è disabilità articulari.
2. Sintomi:
*Dolore: I pazienti cun sovrappesu sperimentanu un dolore significativu, in particulare quandu si accovaccianu o ascendenu è scendenu e scale. In i casi gravi d'artrite, ci pò esse dolore ancu à u riposu è à u svegliu da u sonnu.
*A sensibilità è a deformità di l'articulazione sò l'indicatori principali di l'artrosi. L'articulazione di u ghjinochju pò presentà deformità in varus o valgus, accumpagnate da margini ossei di l'articulazione allargati. Certi pazienti ponu avè una estensione limitata di l'articulazione di u ghjinochju, mentre chì i casi gravi ponu purtà à una deformità di cuntrattura in flessione.
*Sintomi di bloccu articulariu: Simile à i sintomi di ferita à u meniscu, e superfici articulari ruvide o l'aderenze ponu causà à certi pazienti a sperimentazione di corpi sciolti in l'articulazioni.
* Rigidità o gonfiore articulare: U dolore porta à una restrizione di u muvimentu, chì provoca rigidità articulare è potenziali contratture chì portanu à deformità. Durante a fase acuta di a sinovite, u gonfiore affetta a mobilità articulare.
3. Diagnosticu:
I criteri diagnostichi per l'OA includenu i seguenti:
1. Dolore recurrente à u ghjinochju durante l'ultimu mese;
2. Radiografia (presa in pusizione eretta o in appoghju di pesu) chì rivela un restringimentu di u spaziu articulare, osteosclerosi subcondrale, cambiamenti cistici è furmazione di osteofiti à u margine articulare;
3. Analisi di u fluidu articulare (eseguita almenu duie volte) chì mostra una consistenza fresca è viscosa cù un numeru di globuli bianchi <2000/ml;
4. Pazienti di mezza età è anziani (≥40 anni);
5. Rigidità mattutina chì dura menu di 15 minuti;
6. Frizione ossea durante l'attività;
7. Ipertrofia di l'estremità di u ghjinochju, gonfiore lucale à diversi gradi, gamma di muvimentu ridutta o limitata per a flessione è l'estensione.
4.calendariu terapeuticu:
Cumu trattà l'OA cù prudutti d'elettroterapia?
U metudu d'usu specificu hè u seguente (modalità TENS):
①Determinate a quantità ghjusta di corrente: Ajustate a forza di corrente di l'apparecchiu d'elettroterapia TENS secondu quantu dolore sentite è ciò chì vi pare cunfortu. In generale, cuminciate cù una bassa intensità è aumentatela gradualmente finu à sente una sensazione piacevule.
② Piazzamentu di l'elettrodi: Pone i patch di l'elettrodi TENS nantu à o vicinu à a zona chì face male. Per u dolore OA, pudete metteli nantu à i musculi intornu à u ghjinochju o direttamente sopra à induve face male. Assicuratevi di fissà i cuscinetti di l'elettrodi strettamente contr'à a vostra pelle.
③Sceglite a modalità è a frequenza ghjuste: I dispositivi d'elettroterapia TENS anu di solitu un inseme di diverse modalità è frequenze tra cui sceglie. Quandu si tratta di dolore à u ghjinochju, pudete optà per una stimulazione cuntinua o pulsata. Basta à sceglie una modalità è una frequenza chì vi cunvene per pudè ottene u megliu sollievu di u dolore pussibule.
④Tempu è frequenza: Sicondu ciò chì funziona megliu per voi, ogni sessione di elettroterapia TENS duveria durà tipicamente trà 15 è 30 minuti, è hè cunsigliatu di aduprà da 1 à 3 volte à ghjornu. Mentre u vostru corpu risponde, sentitevi liberi di adattà gradualmente a frequenza è a durata di l'usu secondu i bisogni.
⑤Cumbinazione cù altri trattamenti: Per massimizà veramente u sollievu di u dolore di ghjinochju, puderia esse più efficace se cumminate a terapia TENS cù altri trattamenti. Per esempiu, pruvate à aduprà cumpresse di calore, fà qualchi allungamentu dolce di u collu o esercizii di rilassamentu, o ancu riceve massaggi - ponu tutti travaglià inseme in armunia!
Istruzzioni per l'usu: U metudu di l'elettrodu incruciatu deve esse sceltu. U canale 1 (blu), hè applicatu à u musculu vastus lateralis è à a tuberositas tibiae mediale. U canale 2 (verde) hè attaccatu à u musculu vastus medialis è à a tuberositas tibiae laterale.
Data di publicazione: 04 dicembre 2023