Cù chì rapidità pò a TENS furnisce una analgesia rapida per u dolore acutu?

A Stimulazione Nervosa Elettrica Transcutanea (TENS) funziona secondu i principii di a modulazione di u dolore per via di meccanismi periferichi è centrali. Fornendu impulsi elettrici à bassa tensione per via di elettrodi posti nantu à a pelle, TENS attiva grandi fibre A-beta mielinizzate, chì inibiscenu a trasmissione di signali nocicettivi per via di u cornu dorsale di a spina dorsale, un fenomenu discrittu da a teoria di u cuntrollu di a porta.

Inoltre, a TENS pò induce a liberazione di oppioidi endogeni, cum'è l'endorfine è l'encefaline, chì attenuanu ulteriormente a percezione di u dolore ligandusi à i recettori oppioidi in i sistemi nervosi cintrali è periferichi. L'effetti analgesici immediati ponu manifestassi in 10 à 30 minuti dopu l'iniziu di a stimulazione.

Quantitativamente, i studii clinichi anu dimustratu chì a TENS pò purtà à una riduzione statisticamente significativa di i punteggi VAS, tipicamente trà 4 è 6 punti, ancu se e variazioni dipendenu da e soglie di dolore individuali, a cundizione specifica di u dolore trattata, u piazzamentu di l'elettrodi è i parametri di stimulazione (per esempiu, frequenza è intensità). Certi studii suggerenu chì e frequenze più alte (per esempiu, 80-100 Hz) ponu esse più efficaci per a gestione di u dolore acutu, mentre chì e frequenze più basse (per esempiu, 1-10 Hz) ponu furnisce effetti più duraturi.

In generale, a TENS rapprisenta una terapia aggiuntiva non invasiva in a gestione di u dolore acutu, chì offre un rapportu benefiziu-risicu favurevule mentre minimizza a dipendenza da l'intervenzioni farmacologiche.


Data di publicazione: 07 d'aprile di u 2025